Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Elektryczny Sirion M1
Autor Wiadomość
Arek74 

Samochód: YRV
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 189
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-03-08, 09:16   

po jakiej stawce liczysz prąd?
ile ma trwac ładowanie aku?

Opłacałoby się przejśc na taryfę nocną....


taki silnik jest żywotny?




mój brat wkłada do auta na przedłużaczu zwykły nadmuchowy grzejniczek, nastawia zegar na kilka minut, i to wystarczy, żeby w aucie było ciepło, w sumie niewielkim kosztem
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-03-08, 09:36   

W nowszych autach więcej musi zostać dodatkowego montowanego wyposażenia ( ABS, poduszki itp. )
Ciepły garaż, miałem na myśli brak utraty sprawności akumulatorów, z szalejącą rdzą po karoserii oczywiście jest racja.

Co do silnika, chyba znikome przeglądy, podobnie jak w domowym odkurzaczu.
Bardziej sprawność akumulatorów, te starzeją się szybciej i chyba nie są tanie.
Nawet przy dziennej taryfie wychodzą grosze ... w kosztach.
Aby legalnie.., musi być tylko zmiana silnika wbita w dowód ?
 
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-08, 12:26   

Oczywiście, dane w dokumentach muszą się zgadzać.

Silnik jest całkowicie bezobsługowy, ma jedną ruchomą część więc ryzyko awarii jest znikome. Są też zabezpieczenia termiczne i nadprądowe dla kontrolera i silnika.

Sprawność akumulatoró litowych na zimnie nie spada tak drastycznie jak ołowiowych ale nie powinny być ładowane na mrozie zatem będą wyposażone w osobne, nieduże podgrzewanie.

Za 1kWh płacę około 50gr, na pokonanie 100km bez szaleństw powinno wystarczyć 15kWh energii + straty na ładowarce itp itd i wychodzi koło 8pln. Nawet jakby miało być 10 to i tak niedorzecznie tanio.
Gdyby mieć osobny licznik do ładowania to rzeczywiście głęboki sens miałaby taryfa nocna i wówczas byłoby jeszcze mniej
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-11, 10:23   

To jadę dalej ze zdjęciami projektu;

Oryginalny licznik przystosowany do nowych okoliczności - Amperomierz, prędkościomierz i wskaźnik naładowania


Lotka klapy bagażnika, boczne listwy progowe, zmodyfikowany zderzak tylny i naprawiony zderzak przedni


Elektryczna pompa podciśnienia do wspomagania układu hamulcowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego i parametryczny wyłącznik do pompy
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-11, 10:31   

Elektroniczny pedał gazu i pedał hamulca jak w automacie


Silnik połączony z przekładnią


Próbne spasowanie napędu na ramie
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-03-11, 22:32   

Fajnie, wkrótce wyjedzie z garażu :-)
 
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-12, 21:59   

Obecnie prace są nieco bardziej zaawansowane więc mam nadzieję, że rzeczywiście wkrótce uda się wyjechać. Na etapie z powyższych zdjęć jeszcze dużo pracy...
Pewnie w nast łikęd opublikuję coś więcej ;)
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-03-14, 10:05   

Czy mógłbyś przybliżyć koszty samych dodatkowych akcesoriów niezbędnych do budowy, włącznie z akumulatorami ?
 
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-14, 12:06   

Mógłbym ale chyba lepiej tego nie robić, hehe...
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Charadowicz

Samochód: G112
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 165
Skąd: Dąbrowa G
Wysłany: 2017-03-15, 20:33   

;-) rozumiem, bez Piątki nie ma co startować w projekt.
 
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-18, 10:42   

Próbne spasowanie uchwytów silnika


Napęd zamontowany w samochodzie


W owym czasie planowałem zamontować akumulatory tylko z tyłu samochodu więc jest bardzo dużo miejsca pod maską i kontroler mógł być wyeksponowany
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-18, 10:48   

Ostatecznie kupiłem większy zestaw akumulatorów i plan musiał ulec zmianie


Koncepcja przedniego pakietu


I koncepcja tylnego w stylu samochodu Flinstonów
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1946
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-03-18, 13:01   

Słusznie z tymi akumulatorami. Rozkład masy będzie przyzwoity.
Z tymi tylko na tyle jeździłoby się jak Skoda 105.
;)
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-18, 14:25   

Tak źle by chyba nie było, silnik lekki nie jest a i akcesora swoje ważą. Niemniej jednak db się złożyło ;)
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 282
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-03-25, 09:24   

To tak wygląda nowa podłoga:


A tak skrzynia i rama na przednie akumulatory:
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 8