Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba do posiadaczy Cuore, Trevis-ów, YRV z 1.0...
Autor Wiadomość
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-26, 14:58   Prośba do posiadaczy Cuore, Trevis-ów, YRV z 1.0...

Zauważyłem w swoim Trevis-ie majonez pod korkiem oleju. Płynu nie ubywa, oleju też nie przybywa. Przebieg spory. Zacząłem się przejmować, że może UPG puszcza?
Dzisiaj jednak sprawdziłem w innym Trevis-ie, z bardzo małym przebiegiem i jest tak samo.
Czyżby urok plastikowej pokrywy zaworów?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude.Jest Yrv.
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 231
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-01-26, 15:45   

Spoko....przerabialem to juz w Hondzie i Yrv.W zimie szczegolnie jak sie jezdzi krotkie odcinki to norma,cos tam sie skrapla,gdy kupilem rok temu Yrv tez mial budyn pod korkiem,nie przejmowalem sie,"przegnalem"go 150km do domu ,po szlamie ani sladu.Slowem...w zimie norma.Gdy pojedziesz w trase zniknie.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-26, 16:12   

Właśnie wiem, że niektóre silniki tak mają ale EJ-VE z metalowym kolektorem i pokrywą zaworów w Sirionie M1 i Cuore L7 nigdy tego nie wykazywał.
Stąd zaskoczenie.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude.Jest Yrv.
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 231
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-01-26, 16:18   

Mialem Honde,silnik igla po kapitalce na czesciach orginalnych a tu w zimie szlam pod korkirm dlatego zainteresowalem sie tematem,rozmawialem z kilkoma mechanikami,to norma.Jest weekend,masz czas wybierz sie na wycieczke,przegnaj autko troche,szlam ma zniknac.Gdy bralem Yrv tez mial szlam,ale juz znalem temat,nie balem sie,ale moze poprzedni wlasciciel nie wiedzial o tym,zszedl z ceny,udalo sie tanio kupic.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-26, 18:26   

Jeżdżę co weekend 250km. w jedną stronę. Zmniejsza się ale nie znika. Co prawda Trevis ma tak zestopniowaną skrzynię, że obroty nie za wysokie, więc może dlatego?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
soiret 
MADE IN JAPAN


Samochód: Terios J102 ,Cuore L251
Wiek: 49
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 570
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-01-26, 18:54   

A taki objaw to zdarza się u mojej żonki w L251 Cuore jak przekroczy od wymiany oleju zbytnio dużo km ,bo generalnie ma być wymieniany co 5000 tys km a jak zrobi już 1000 km więcej jest jak mówicie majonez.Po wymianie nawet w zimie do określonego przebiegu jest wszystko dobrze.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-26, 19:03   

U mnie jest cały czas. Także od razu po wymianie oleju.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude.Jest Yrv.
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 231
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-01-26, 19:12   Re: Prośba do posiadaczy Cuore, Trevis-ów, YRV z 1.0...

Joki napisał/a:
Zauważyłem w swoim Trevis-ie majonez pod korkiem oleju. Płynu nie ubywa, oleju też nie przybywa. Przebieg spory. Zacząłem się przejmować, że może UPG puszcza?
Dzisiaj jednak sprawdziłem w innym Trevis-ie, z bardzo małym przebiegiem i jest tak samo.
Czyżby urok plastikowej pokrywy zaworów?
W lecie taz tak bylo?
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-26, 20:03   

Nie wiem. Zacząłem jeździć w listopadzie ale majonez już był.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude.Jest Yrv.
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 231
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-01-27, 04:50   

Nie jestem mechanikiem,po prostu tylko interesuja sie motoryzacja,wiec moje porady moga wydac sie glupie,ale moze wyjezdzajac w trase dokladnie wytrzyj korek i po 100-150 km zobacz czy jest szlam.Jak jest to ja bym sie zaniepokoil,no ale ja jestem nieco przewrazliwiony jezeli chodzi o samochody.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-28, 21:37   

Już wycierałem dokładnie korek i cały wlew przed trasą i po powrocie jest to samo, więc to nic nie daje. Jednak przemyślałem to i dochodzę do wniosku, że w tej wersji silnika tak musi być w naszym klimacie. Być może w gorące lato będzie lepiej?
Filtr powietrza leży na pokrywie zaworów. Zimne powietrze z zewnątrz, które ma przecież duży przepływ, ochładza mocno pokrywę. Pod spodem i przy korku musi zbierać się rosa.
W starszej wersji filtr był na zewnątrz i pokrywa nie była chłodzona powietrzem zasysanym przez kolektor. Stąd różnica.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude.Jest Yrv.
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 231
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-02-22, 13:35   Re: Prośba do posiadaczy Cuore, Trevis-ów, YRV z 1.0...

Joki napisał/a:
Zauważyłem w swoim Trevis-ie majonez pod korkiem oleju. Płynu nie ubywa, oleju też nie przybywa. Przebieg spory. Zacząłem się przejmować, że może UPG puszcza?
Dzisiaj jednak sprawdziłem w innym Trevis-ie, z bardzo małym przebiegiem i jest tak samo.
Czyżby urok plastikowej pokrywy zaworów?
Dalej utrzymuje sie ten majonez pod korkiem?Zrobilem wczoraj jakies 150km i z ciekawosci sprawdzilem dzisiaj u mnie.Byl i nie ma.Przyszlo mi do glowy zebys obejrzal dokladnie bagnet oleju,czy i tam sa jakies slady majonezu.
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Trevis L651, Sirion M3, Opel Speedster
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1063
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-02-22, 16:12   

Jest cały czas. Sprawdziłem też w drugim egzemplarzu z bardzo małym przebiegiem i jest tak samo a nawet jakby gorzej bo w połowie bagnetu też widać ślad. W nim też płynu nawet gram nie ubyło.
W misce czysto.
Tak czy inaczej nabrałem przekonania, że tak w tej konstrukcji musi być. Silnik 1.0 produkuje bardzo mało ciepła i nie jest w stanie rozgrzać chłodzonej powietrzem do zasilania silnika, pokrywy zaworów. 1.3 pewnie daje radę bo wytwarza więcej ciepła?
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Krzysiek. 


Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude.Jest Yrv.
Dołączył: 01 Lut 2017
Posty: 231
Skąd: Zamosc,okolice
Wysłany: 2018-02-27, 11:42   

Bylem u kolegi mechanika.Cos mi tam fachowo tlumaczyl dlaczego jest ten szlam.Z tego co zrozumialem moze byc kilka przyczyn,niedrozna odma,kiepski olej,postoj w nocy w cieplym garazu,pozniej nagle wszystko to sie skrapla gdy wyjedzie na mroz.Mala ilosc oleju w silniku,ciagle niedogrzany silnik.Ale jezeli plynu nie ubywa i wszystko jest w porzadku nie ma sie czym przejmowac.Mozne pora zmienic olej,plukanka tez moze pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8