Naciąganie pasków osprzętu oraz zdejmowanie panelu ozdobnego |
Autor |
Wiadomość |
Morawsky
Samochód: M100 '01 Black Line
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2018-01-06, 11:27 Naciąganie pasków osprzętu oraz zdejmowanie panelu ozdobnego
|
|
|
Witajcie!
Mam dwie sprawy do rozgryzienia. Ostatnio strasznie piszczy któryś z pasków osprzętu po wymianie u mechanika, dzieje się tak przy włączonej dmuchawie oraz klimatyzacji. Jak naciągnąć taki pasek? Czy one nie mają własnych napinaczy? Silnik 1.0 z M1.
Przy okazji kolejna sprawa. Chciałbym zdjąć ozdobny panel z konsoli środkowej w swoim Sirionie. Nie wiem tylko, jak to zrobić, by czegoś nie urwać. Miał ktoś już styczność z taką interwencją?
Tu na zdjęciu jest to ten panel wokół środkowych nawiewów, radia, regulacji dmuchawy.
Z góry dziękuję ;) |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-06, 12:51
|
|
|
Przechodziłem to samo w YRV 1.0. Okazało się, że piszczał pasek od napędu alternatora - przy okazji robienia sprzęgła mechanik to poprawił z kanału. Czasami pisk paska to również oznaka zużytych kół pasowych. Ale raczej stawiam na niewłaściwy naciąg. Dodam, że u siebie regulowałem pasek od klimy i drugi od pompy wspomagania, dopiero regulacja trzeciego paska od altka pomogła. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
alarmsas
Samochód: Sirion M3 Sport
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 26 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-01-06, 14:14
|
|
|
Tylko i wyłącznie slaby naciąg paska alternatora, przy obciążeniu prądowym alternator stawia potężny opór i stąd piszczenie. Trzeba jednak uważać przy regulacji paska, żeby nie przesadzić, bo polecą łożyska i wówczas zrobi się większy problem- demontaż i naprawa alternatora. |
|
|
|
|
Morawsky
Samochód: M100 '01 Black Line
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2018-01-06, 14:18
|
|
|
Dzięki Panowie za nakierowanie, jednak chciałbym się dowiedzieć, jak regulować tutaj jego naciąg? Ma ktoś jakiś manual? |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-01-07, 21:38
|
|
|
Jeśli chodzi o panel wokół nawiewów to o ile dobrze pamiętam jest na zatrzaskach? Chyba trzeba wyrywać siłą? Kiedyś raz go zdejmowałem.
Jeśli chodzi o paski to masz jeden wielorowkowy do napędu alternatora i regulujesz jego naciąg odchylając alternator, klinowy do kompresora klimatyzacji i regulujesz odchylając kompresor i chyba wielorowkowy do napedu pompy wspomagania, który regulujesz odchylając pompę. Widać to na zdjęciu np tutaj:
Kliknij na zdjęcie aby powiększyć. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Morawsky
Samochód: M100 '01 Black Line
Dołączył: 19 Gru 2017 Posty: 11 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2018-01-08, 21:19
|
|
|
Dzięki wielkie Joki za pomoc ;) |
|
|
|
|
|