Ubytki oleju w silniku |
Autor |
Wiadomość |
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-18, 12:09 Ubytki oleju w silniku
|
|
|
Mam sirion 1.3 87km 2005 bierze olej wycieków brak kompresja jest mocy nie ubyło co to może być |
|
|
|
|
buczan
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 21 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 2018-02-18, 13:00
|
|
|
Spróbuj przegazowac na i popatrz co z wydechu się wydobywa. Jeśli będzie kopcil to prawdopodobnie pierścienie...
Masz lpg założone ? |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2018-02-18, 13:16
|
|
|
Mam tez ten problem,wina gazu na ktorym kiedys jezdzil.Gaz wywalony.Pilnuje stanu oleju,dobry olej 5w50 i smigam bezawaryjnie takze w dluzsze trasy/16tys km rocznie/.Ale kiedys trzeba sie bedzie tym zajac. |
|
|
|
|
buczan
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 21 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 2018-02-18, 13:26
|
|
|
W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze... |
|
|
|
|
Krzysiek.
Samochód: bylo min.Colt.Celica.Prelude,Yrv,CivicJest Materia
Dołączył: 01 Lut 2017 Posty: 433 Skąd: Zamosc,okolice
|
Wysłany: 2018-02-18, 14:22
|
|
|
buczan napisał/a: | W moim przypadku prawdopodobnie zapieklo pierścienie w YRV po zamontowaniu lpg. Prawie 1l na 1tys km zaczął brać. Zrobiłem głowicę i dalej to samo było... Zobaczmy co Cezar odpisze... | Niewielka to pociecha ale VW dla silnikow Fsi czy Tfsi przewiduje fabryczna norme ,o ile dobrze pamietam, 1l/1000km.A i tak silniki te norme przekraczaja.Ale to wyjatkowo nieudane silniki. |
|
|
|
|
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-18, 23:56
|
|
|
Troszkę dymi gazu niemam oleju bierze około 1l na1000km
5w40 myślałem o uszczeniaczach zaworów co wy na to |
|
|
|
|
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-19, 00:03
|
|
|
Jak go kupiłem to od razu wymieniłem olej poprzedni był bardzo czarny a filtr strasznie zaje... aż zaczoł się skręcać niewiem czym był wcześniej zalany ja zalałem 5w40 Castrol |
|
|
|
|
buczan
Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 21 Skąd: Wisła
|
Wysłany: 2018-02-19, 00:04
|
|
|
W moim przypadku również moc stracił. Więc jeśli masz moc to można spróbować ale nikt Ci nie zagwarantuje że pomoże:) |
|
|
|
|
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-19, 00:53
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi będę dalej szukał |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-02-19, 08:36
|
|
|
Silnik 1.3 nie jest raczej słynny z nietrwałości lub zapiekania pierścieni, więc nadzieja na uszczelniacze jest. Jeśli jednak po rozgrzaniu i przygazówce prawie do odcinki zaczyna dymić to na 99% kwestia pierścieni. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-19, 09:26
|
|
|
Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci |
|
|
|
|
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-19, 09:30
|
|
|
A czy ktoś zna dobrego mechanika od daihatsu który ewentualnie mógł by to naprawić (mowa o pierścieniach lub uszczelniaczach)i ile to może kosztować |
|
|
|
|
Joki
Administrator
Samochód: Suzuki Baleno
Dołączył: 17 Wrz 2015 Posty: 1948 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-02-19, 11:03
|
|
|
Cezar napisał/a: | Niestety kopci na rozgrzanym ale podobniesz jak uszczelniacze przepuszczają to też kopci |
Przy uszczelniaczach puszcza bąka po uruchomieniu zimnego silnika. Po dłuższym postoju od razu. Bez wchodzenia na obroty. Dymienie po chwili ustaje lub się zmniejsza.
Jeśli dymienie na rozgrzanym silniku rośnie z obrotami to kwestia pierścieni. |
_________________ Sebastian
http://logado.pl |
|
|
|
|
karloss
Dołączył: 12 Lis 2017 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-02-19, 16:32
|
|
|
Przy zapieczonych pierścieniach praktycznie zawsze będzie bdb kompresja. Z doświadczenia polecam spróbować użyć valvoline maxlife 5w30 (do silników o dużym przebiegu - czerwona banka). Jak miałem YRV znacznie spadło spalanie oleju. Na mobilu 5w40 (takim był zalany jak go kupilem) brał całkiem sporo. |
_________________ Daihatsu Sirion 1.3
Było YRV 1.0 |
|
|
|
|
Cezar
Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2017 Posty: 53 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-02-19, 20:55
|
|
|
Piszesz że na 5w30 miej palił oleju niż 5 w40 przecież to ten drugi jest bardziej gęsty a w zasadzie lepki i ma wyższą tęperature spalania |
|
|
|
|
|