Forum Daihatsu Strona Główna Forum Daihatsu
Forum poświęcone tematyce aut japońskiej marki Daihatsu.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
YRV Turbo odpala i gaśnie
Autor Wiadomość
Przemek_w198 

Samochód: yrv
Wiek: 36
Dołączył: 18 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: siedlce
Wysłany: 2019-03-18, 21:17   YRV Turbo odpala i gaśnie

Witam,
mam problem z moim daihatsu YRV turbo.
Auto po każdej próbie odpalenia pracuję przez 2-3 sek i gaśnie.
Objawy identyczne jak od uszkodzonego czujnika wałka rozrządu. Mam drugiego sprawnego w którym po odpięciu czujnika walka rozrządu zachowuj się identycznie!

Podmieniłem: czujnik wałka rozrządu, wałka korbowego, Zawór VVt, koło od zmiennych faz, świece, cewki zapłonowe.
Wiązka wygląda na sprawą, po odpięciu każdego czujnika widać błędy od konkretnego czujnika.
Odpala i pracuje na Plaku, co prawda trochę przy tym dymi i wtedy wywala błąd p1349
Rozrząd wymieniony, olej syntetyk po płukance.
Czy miał ktoś kiedyś problemy z ECU lub imo w tym samochodzie.
Może jakieś sugestie gdzie jeszcze szukać, bo kończy mi się cierpliwość.
Dziękuje za wszelką pomoc.
_________________
pozdrawiam
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 223
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-19, 21:34   

Ja bym spróbował drugim kluczem, o ile jest. Później można odłączyć antenę immo i zobaczyć co się stanie. Trochę to dziwne bo wydaje mi się, że w tych autach immo nie pozwala w ogóle na rozruch
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Wojtex 

Samochód: Daihatsu cuore
Dołączył: 30 Sty 2017
Posty: 50
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-19, 22:46   

Dokładnie, immo bym raczej odrzucił, odcina całkowicie zapłon w tym samochodzie
 
 
Joki 
Administrator


Samochód: Materia M402
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 1200
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-20, 07:10   

Pompę paliwa jeszcze sprawdziłbym. Może nie być wydajna i tylko napompowuje ciśnienie przed rozruchema nie wystarcza przepływu do pracy silnika.
_________________
Sebastian
http://logado.pl
 
 
Przemek_w198 

Samochód: yrv
Wiek: 36
Dołączył: 18 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: siedlce
Wysłany: 2019-03-20, 16:59   

Imo faktycznie odcina całkowicie, wyjąłem psetkę z kluczyka i próbowałem odpalić dobrego. Objawy takie same jak po odłączeniu czujnika położenia wału korbowego, odcina zapłon całkowicie.
Pompę postaram się dzisiaj sprawdzić, niestety jest zatankowany pod korek i będę musiał najpierw spuścić trochę :-(
_________________
pozdrawiam
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 223
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-20, 22:22   

Daj znać. To rzeczywiście interesujący trop
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Przemek_w198 

Samochód: yrv
Wiek: 36
Dołączył: 18 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: siedlce
Wysłany: 2019-03-22, 20:43   

Witam,
Pompa wyjęta, sitko nawet OK.
Na wszelki wypadek podmieniłem z drugim, nie pomogło :-( .
Przy okazji zamieniłem zawór ograniczający, a następnie całą listwę.
Dalej nie odpala.

Objawy tak jak przy uszkodzonym przepływomierzu albo którejś cewce zapłonowej.

Czy może ktoś się orientuje czy jest tu jakaś możliwość regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu? Na kole pasowym widziałem znaki.

Może w jakiś dziwny i tajemniczy sposób zapłon się rozjechał?
 
 
EVgarage 

Samochód: Sirion M1, Cuore L7
Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 223
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-03-23, 21:44   

Raczej nie. Zapłonem steruje ECU na bazie info z czujników położenia wału i wałka (wałków).
Ale to w momencie jak odpala i zaraz gaśnie to traci paliwo czy iskrę?
_________________
Blog EV: https://www.facebook.com/evgaragepl/
 
 
Przemek_w198 

Samochód: yrv
Wiek: 36
Dołączył: 18 Mar 2019
Posty: 4
Skąd: siedlce
Wysłany: 2019-03-27, 20:56   

Witam,
problem rozwiązany :-)
Po rozebraniu obudowy rozrządu okazało się że klin od koła pasowego na którym jest też zębatka wskazująca położenie wału korbowego rozpękł się i wypadł.
Wał się obracał ale zębatka obracała się jak chciała i dlatego sypało błędami, czyli p1349 widział jako błąd synchronizacji.
Jako ciekawostka dodam że klin pasuje od Yarisa 1.0 lub 1.3. Śruba koła zresztą też, tak samo jak uszczelnia wtrysków.
Temat raczej do zamknięcia.
Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
_________________
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 8